St. Michaëlschool
  • Home
  • Vakantierooster
  • Informatie
    • Onze visie op onderwijs
    • Directie
    • Leerkrachten
    • Onderwijsondersteunend personeel
    • Leerlingenzorg
    • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Overblijven
    • Schoolgids
    • Inschrijven
    • Inspectierapport
    • Links / RVKO
  • Nieuws
  • Agenda
  • Vacatures
  • Contact

Welkom op de St. Michaëlschool!

Goed onderwijs, een fijne school voor onze leerlingen. De St. Michaëlschool bruist! 

Het land van Chabot

Wij zijn buitengewoon blij met de samenwerking met het Chabotmuseum.

In dit  ARTIKEL leest u meer over deze samenwerking.

INSCHRIJVINGEN

Wij geven u graag in een persoonlijk gesprek informatie over ons onderwijs.Tijdens een rondleiding kunt u dan ook de sfeer van de school proeven.

Bel voor een afspraak: 010-4181017

Groen boogje
  • Onze visie op onderwijs
  • Directie
  • Leerkrachten
  • Onderwijsondersteunend personeel
  • Leerlingenzorg
  • Ouders
  • Medezeggenschapsraad
  • Overblijven
  • Schoolgids
  • Inschrijven
  • Inspectierapport
  • Links / RVKO
  • Vakantierooster
  • Nieuws
  • Agenda
  • Vacatures
  • Contact
Home / Informatie / Medezeggenschapsraad

De Medezeggenschapsraad St. Michaëlschool

De St. Michaëlschool beschikt over een Medezeggenschapsraad (MR). De MR is een orgaan dat kan instemmen of adviseren ten aanzien van een groot aantal onderwerpen dat betrekking heeft op het schoolbeleid. In de MR zijn zowel leerkrachten als ouders vertegenwoordigd.

Wettelijke basis

De MR is wettelijk voorgeschreven. Alle rechten en verplichtingen van de MR staan in de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS) en voor de St. Michaël nader uitgewerkt in het Medezeggenschapsstatuut van de Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs te Rotterdam (RVKO).

Onderwerpen

De MR heeft instemmings- dan wel adviesrecht over diverse onderwerpen, zoals:

  • Het schoolplan
  • Financiële zaken (begroting, jaarrekening, ouderbijdrage);
  • Vakantieregeling;
  • Informatievoorziening van de directie aan de ouders;
  • De veiligheid en hygiëne;
  • Onderwijskundige vernieuwingen en doelstellingen.

Doelstellingen

De doelstellingen van de MR luiden:

  • Het belang van zowel ouders als leerkrachten inbrengen bij de vormgeving van een aantal onderwerpen;
  • Klankbord zijn voor de directie met betrekking tot de genoemde onderwerpen;
  • Draagvlak creëren bij de achterban (zowel leerkrachten als ouders) na de inhoudelijke totstandkoming van de genoemde onderwerpen;
  • De MR haakt in op het beleid van de school met als doel dat beleid te evalueren en indien nodig aan te vullen of te veranderen.

Om bovengenoemde doelstellingen te bereiken, kan de MR informatie opvragen van de directie van de school. De MR denkt mee, doet voorstellen en brengt zowel gevraagd als ongevraagd advies uit over alle mogelijke punten die van belang zijn voor het schoolbeleid. Ook zal de MR indien nodig aandacht blijven vragen voor zaken die volgens de MR verandering behoeven. De MR is een overwegend adviserend orgaan. Een aantal van de in de statuten omschreven directiebesluiten behoeft instemming van de MR.

Samenstelling MR

De MR is samengesteld uit vijf vertegenwoordigers uit het team van de leerkrachten van de St. Michaël en vijf vertegenwoordigers van de ouders. De leden hebben een zittingstermijn van drie jaar en worden gekozen indien zich meerdere personen kandidaat stellen. Er vinden dit jaar verkiezingen plaats.

Ouders:

  • Sander van den Heuvel (secretaris)
  • Anilla Nasreen
  • Elena Bergmans
  • Olaf Lawerman
  • Bas van den Bogerd

Personeel:

  • Carlinde van Wijngaarden (voorzitter)
  • Tessa van Zwienen
  • Dorine Bettings
  • Rianne Touw
  • Amy Grasmeijer

Vergaderingen en communicatie

De MR vergadert minimaal zes keer per jaar. Indien de situatie dit vereist, zal de frequentie worden opgevoerd. De directie van de school is bij deze vergaderingen aanwezig. Een samenvatting van de notulen van de vergaderingen wordt via de website van de St. Michaël bekend gemaakt.

De MR vergaderingen zijn openbaar. Mocht u een vergadering willen bijwonen, dan kunt u dit via een e-mail aan de MR kenbaar maken.

Wij staan altijd open voor ideeën, suggesties, initiatieven en opmerkingen van ouders en leerkrachten. U kunt ons altijd aanspreken of mailen op: mr@st-michael.nl.

AGENDA VERGADERING 28 november 2023

  1. opening/ aanwijzen notulist 
  2. verkiezingen nieuw lid oudergeleding
  3. kiezen nieuwe secretaris
  4. Inzage kwaliteitsonderzoek door MR (Carlinde)
  5. Vragenlijst ouders (Olaf)
  6. Starttijd/ eindtijd (Tessa)
  7. Klimaat in school (Peter)
  8. Dropbox (Elena)
  9. Bijziendheid bij kinderen (Sander)
  10. Voorstel geld ophalen via ouders (Rianne)
  11. Overige vragen vanuit de vorige vergadering:

- Oppakken Pittige plus torens (Vraag van..?)

- WIG 5/ rekenen XL (vraag van Anilla)

- Portfolio / manieren om te laten zien wat kinderen behaald hebben (vraag van Anilla)


12. W.v.n.t.t.k. / afsluiting 

De volgende MR vergadering is 23 januari 2024, dan verschijnt ook het verslag van 28 november.

Agenda 23 januari 2024: (19.00 uur - 21.00 uur)

1. Opening

2. Notulen vorige vergadering (dd 28-11-2023)

3. Agendapunten Jaarplanning:

a. Begroting en formatie 2024-2025 (feedback en input): Inventarisatie van wensen m.b.t. de formatie en begroting 2024-2025 (zie bijlage).

b. Subsidie vergroening schoolplein (Olaf)

c. Vakantierooster 2024-2025: Bespreken voorstel Peter (zie bijlage)

d. Arbo/Veiligheidsplan

4. Overige agendapunten:

a. Resultaten kwaliteitsonderzoek: eerste reactie. Eerstvolgende MR vergadering (26 maart 2024) verder analyseren en evt. plan bespreken. (zie bijlage, alleen voor intern gebruik in MR)

b. Ouderenquête: vaststellen planning

c. Bijziendheid bij kinderen (Sander)

d. Pittige Plus torens: toelichting methode

e. WIG 5/Rekenen XL (Anilla)

f. Portfolio / manieren om te laten zien wat kinderen behaald hebben (Anilla)

5. Vaststellen agendapunten volgende vergadering:

a. Werkverdelingsplan (jaarplanning)

b. Vervolg kwaliteitsonderzoek

c. Formatie 2024-2025 (jaarplanning)

d. Gevolgen rapport leeskwaliteit 15-jarigen voor Michael

AGENDA MR vergadering 26 maart 2024

  1. Opening
  2. Notulen vorige vergadering (dd 23-01-2023) (10 min)
  3. Agendapunten Jaarplanning:
    1. Werkverdelingsplan (jaarplanning) (15 min)
    2. Begroting (voortzetting vorige vergadering) (10 min)
    3. Formatie 2024-2025 (jaarplanning) (15 min)
    4. Arbo/Veiligheidsplan (10 min)
  4. Overige agendapunten:
    1. Feedback Stichting (Rianne) (5 min)
    2. Resultaten kwaliteitsonderzoek: vervolg (10 min)
    3. Enquête wensen docenten betreffende formatie (10 min)
    4. Resultaten doorstroomtoets (5 min)
    5. Bijziendheid bij kinderen (Sander) (5 min)
    6. Pittige Plus torens: toelichting methode? (10 min)
    7. Visie BSO ihk van nieuwe kindcentra in omgeving (Hildegaert, Emma) (10 min)
  5. Vaststellen agendapunten volgende vergadering (14-05-2024):
    1. Begroting (definitief)
    2. Vakantierooster
    3. Resultaten Ouderenquête
    4. …
  • Onze visie op onderwijs
  • Directie
  • Leerkrachten
  • Onderwijsondersteunend personeel
  • Leerlingenzorg
  • Ouders
  • Medezeggenschapsraad
  • Overblijven
  • Schoolgids
  • Inschrijven
  • Inspectierapport
  • Links / RVKO
  • Vakantierooster
  • Nieuws
  • Agenda
  • Vacatures
  • Contact
Paars boogje

St. Michaëlschool

Mahlersingel 9

3055 SJ, Rotterdam

 

010 418 10 17

st.michael@rvko.nl

  • Vakantierooster
  • Nieuws
  • Agenda
  • Vacatures
  • Contact
  • Download de App

Volg ons!

© 2025 St. Michaëlschool | Website by The Dare Company*